dinsdag 13 augustus 2013

"Ochtendstond heeft goud in de mond"

Als er iets is wat mijn kinderen (en momenteel is dat vooral nummer 4) blijkbaar moeilijk kunnen op een vakantiebestemming dan is het lang slapen, uitslapen (of eventueel wakker liggen maar nog eventjes soezen,...) enfin, je begrijpt wat ik bedoel.
Is het vanwege de opwinding ergens anders te zijn, is het de andere matras
of een minder verduisterde slaapkamer, is het het kamergenootje dat verschilt van thuis,... ik weet het niet goed maar het resultaat blijft hoe dan ook hetzelfde.  "Opstaantijd" op vakantie is niet anders dan "opstaantijd" thuis, m.a.w. 8 uur is 8 uur.
Dat uurtje meer lijkt ons dus niet gegund, al staat dit wel met stip bovenaan mijn lijstje om het vakantiegevoel compleet te maken.
Soit, er zijn kinderen die vroeger aan het ouderlijk bed staan denk ik dan.
Na enig getreuzel van mijnentwege in de badkamer en in de keuken zitten we dan met z'n allen tegen 8u45 aan de ontbijttafel en daar kan ik dan eigenlijk best wel mee leven.  En al zeker als je het bekijkt onder het motto "haal het maximum uit je vakantie" !



 

Ook ik heb wat gerief meegenomen om de vrije uurtjes door te komen.
Ik lees graag.
Altijd al gedaan, maar tegenwoordig komt het er nog zo weinig van (hoezo ???), dus heb ik wat lectuur bijeengezocht: twee romans (luchtig, meeslepend doch ontspannend) en dan het ietwat "zwaardere werk".
Dat laatste is tegenwoordig wel van doen.
Ik lees hier vaak van blogschrijfsters dat ze super gelukkig, reuze fier enzovoorts zijn op/met hun kroost,...
Wel, om eerlijk te zijn, hier ten huize "L." gaat het de laatste tijd ewa moeilijk.  't Is ons nummerke 4 die regelmatig flink wat roet in het eten gooit.  Ware het eerder al 3 maal redelijk "simpel" gegaan, zorgt hij er momenteel voor dat opvoeden echt wel een challenge is, een heus werkwoord in de letterlijke zin van het woord.
Dus deze boeken moeten mij raad geven, mij alles weer iets klaarder doen zien, hoop ik...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten