zaterdag 17 augustus 2013

Liefje... mag de wol ook mee ?

Van juni al was het dat ik mezelf opgelegd had een aantal kleine haakwerkjes naar het Zuiden mee te nemen.
Dat is immers het makkelijke aan haken, vind ik,...  je kunt van alles tegerlijkertijd beginnen.  Je hoeft enkel je haakpen een nieuw vriendschapsverzoek te laten indienen bij een ander kleurtje wol en hop, daar vertrek je weer voor een nieuwe "opdracht".


¦¦ Vooraleer verder te gaan is het zeer belangrijk (voor mijn imago, haha) te vermelden dat ik tot voor kerstmis (2012) nooit eerder gehaakt had.  Of toch wel... ik zou liegen... ik herinner mij vaag, als kind eens een lange ketting van losse gehaakt te hebben in 't bijzijn van mijn lieve bobonne zaliger.  Maar eerlijk waar, daar stop echt alle kennis van dit handwerk. ¦¦

Nummerke 1

Een voorbeeld van zo'n mini-projectje waar je ten alle tijde en overal aan kunt beginnen zijn deze leuke geldbeugeltjes.
Ik vond ze via Pinterest en pinde ze op mijn moodboard want ik was onmiddellijk weg van
die mooie kleurcombinaties.

Omdat het een van mijn eerste haakavonturen was heb ik het patroontje quasi letterlijk gevolgd. Enkel in "etape 6" en "etape 8" haakte ik minder toeren, nl. 4 en 8 ipv. 6 en 10.
De werkbeschrijving is weliswaar in het Frans (ik hou van uitdagingen en dit was gelijk een dubbele !) maar echt moeilijk is het niet.  Er staan fotookes bij ter verduidelijking voor diegenen die de Franse taal niet erg machtig zijn.



dit ideetje vond ik op Pinterest














eh voilà, dit is het resultaat geworden

Catania wol : Veritas
Opti rokritsjes (12cm.) : Het Stoffenhuis
 


Nummerke 2:

wat voorafging...
Half juli ging onze oudste dochter voor 't eerst eens weg van huis.  Samen met Lotte en Jill (haar klasvriendinnekes) vertoefde ze een week in Kessel-Lo voor een kookkamp van Koning Kevin.
Het was haar eerste ervaring met het concept internaatkamp.
Niet nodig te vertellen dat ze het geweldig vond(en) !!!



Op de blog van deze ferme madam vond ik ergens in de lente een fijn ideetje: een tasje om een knuffel in te stoppen als je kindje "op verplaatsing" gaat.
Ik vond de gedachte erachter wel tof en zocht een leuk stofje en patroontje uit om een tasje voor de dochter te maken. (the making of van dat tasje komt later nog wel aan de beurt).
Ongeveer gelijktijdig vond ik ook dit Engelstalig "Linguine bunnybuns" haakpatroon voor deze superlieve knuffeltjes.
Al vlug was het besluit genomen om beide ideetjes gewoon met elkaar te combineren.
Ik zou het geheel dan in haar koffer verstoppen als verrassing,... een verrassing om het "gemis" op de eerste kampavond wat te doorbreken.

Dus ging ik aan het haken...
Met de iPad naast me "ontleedde" ik elke zin minutieus.
't Was immers de eerste keer dat ik in het Engels haakte (de steken worden toch wel net iets anders benoemd en afgekort).
Maar het lukte me en ik was reuzefier op mijn eerste "Linguine bunnybun... from outer space" zoals de ontwerpster het zo leuk verwoord.
Het smaakte naar meer !
Waarom niet iets soortgelijks maken voor lieve Lotte ? (ze zouden toch op dezelfde kamer slapen en misschien zou Lotteke dan een beetje jaloers zijn van zo'n leuk cadeautje van de mama ???Haha, daar had ik direct een reden om er nog eentje te maken.


Ziehier het resultaat van mijn "geheim" voor haar (en Lotte)...


Catania wol : Veritas
knoopjes : Veritas
Panda Soft Filling : Veritas
veiligheidsoogjes : Creamijn




 


Om nu eindelijk ne keer to the point te komen:

daar Jill zich later voor het kookkamp heeft ingeschreven kwam ik in tijdsnood om nog een derde knuffeltje en bijhorend tasje te maken.
(heel erg heb ik toen gehoopt dat het kind het niet erg zou vinden niets te krijgen en al helemaal niet jaloers zou worden, maar bij navraag achteraf bleek toch dat ook zij zo'n "bunny" mooi vond en best wel blij zou zijn met eentje. Hoe had ik dat nu niet kunnen weten !!!???)
Bij deze:



lieve Jill,
nog een paar nachtjes slapen en deze leuke "bunny from outer space" is van jou !
x


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten