woensdag 14 augustus 2013

Een fijn cadeau !

Begin juli ben ik verjaard.
Gewoon.  Een jaartje erbij, zonder al te veel poespas.
Los van het feit dat ik op mijn eigenste geboortedag steevast verlof aanvraag, ahja dit is immers mijn dag, verwacht ik eigenlijk geen bijzondere toestanden. (vanaf een bepaalde leeftijd (haha) hoeven toeters en bellen niet meer zonodig)
Door de kinderen werd ik getrakteerd op een stevig ontbijt en ik mocht een pakje openmaken waarvan ik in de verste verte geen gedacht had wat de inhoud ervan zou kunnen zijn.
Groot was dan ook mijn verbazing toen er een spiksplinternieuwe gps te voorschijn kwam. (heuh ? dacht ik, - "we hebben er toch ééntje ?", opperde ik voorzichtig  - "ja, maar deze is makkelijker in te stellen en vlugger én met levenslange gratis updates, en... " verzekerde manlief me).
Ik was blij met het cadeau ! (én de lachende gezichtjes van de kinderen want mama vond haar geschenk leuk)
De stralende zon, de ijstaart in de namiddag, het telefoontje van mama en papa, de smsjes en alomgekende FBverjaardagswensen,... ze maakten mijn dag goed.

Onze Garmin kreeg gelijk een vuurdoop.
Nog geen maand later mochten hij en zijn lieve Nederlandstalige compagnon ons de weg naar het zuiden wijzen.
Ik moet toegeven, eerlijk waar, het is een leuke knul onze Garmin ('t is een manneke), en wow, zo gedetailleerd in zijn gegevens.  Kortom enorm makkelijk in gebruik en praktisch naar info toe.
Alleen,... voor de prijs die hij gekost heeft mocht er wel een soort van beschermhoesje of tasje bijgeleverd worden.
Maar: wat niet is kan gem(h)aakt worden, toch ???

En heb ik toevallig geen wollekes mee in een leuk kleurtje die matchen met een haakpen n°3,5 mm?
Tuurlijk wel !



Catania wol n° 6191, 6193, 6195 : Veritas

































(Ik vind het belangrijk dat het hoesje "strak" rond de gps zit dus heb ik er even een latje bijgenomen om de correcte afmetingen te hebben)

Het patroontje gaat als volgt:

- haak in petrolkleur (n° 6195) een ketting van 20 lossen
  (de lengte van je ketting = x aantal lossen en varieert uiteraard volgens het gpsmodel)
- haak nog 1 extra losse (= een keerlosse), dus 20 + 1 (21 losse)
- 1ste toer: haak een vaste in de eerste losse vanaf de haaknaald
- verder een vaste in elke volgende losse (20v.)
- haak in de eerste losse twee extra vasten (20v.+2v.)
- keer je werk niet, maar draai het !
- haak in het andere deel van de lossen (de onderkant zeg maar) opnieuw een vaste
  (je hebt nu rondom de ketting gehaakt) (40v.)
- haak twee extra vasten in de laatste losse
- plaats een marker (om het begin van elke toer te kennen)
- 2e toer: haak in elke losse een vaste (42v.)

- herhaal dit nog 18 toeren.

om netjes van kleur te veranderen zonder dat je "trapjes" creëert, heb je een hulp aan deze tutorial.

- haak 3 toeren in grijs (n° 6191)
- en vervolgens 3 toeren in oranje (n° 6193)

- haak afwisselend 2 toeren petrol, grijs en oranje
- de laatste 5 toeren worden opnieuw in de petrolkleur gehaakt

ik vond een kartelrandje wel leuk om te eindigen:
- haak 5 lossen en haak met een losse aan (laat telkens 2 lossen tussen, zo krijg je mooie boogjes)

- haak af en werk alle draadjes weg met een stopnaald

 





























Zie hem eens blinken van geluk, onze vriend !





1 opmerking:

  1. Dag Brugsche mokke,

    Eerst en vooral gefeliciteerd met je verjaardag! En wat een tof cadeau dat je gekregen hebt.
    Leuk ideetje om voor je GPS je eigen hoesje te haken :)

    Vele creatieve groetjes,
    Het hele Veritas-team

    BeantwoordenVerwijderen