donderdag 3 oktober 2013

Boekenfestijn

Toeval wil dat ik een kleine twee weken geleden mezelf de vraag stelde of er eigenlijk binnenkort nog eens een Boekenfestijn op "den Heizel", zoals ze dat vroeger zegden, zou plaatsvinden.
Die paleizen liggen immers quasi in mijnen achtertuin, dus dat is een uitstapke van een weinig aantal kilometers.
And luck was on my side !  Wééral ne keer !!  Jongens toch !!!

Ik hoefde amper te wachten, vandaag was immers de eerste dag van die jaarlijkse boekenmarkt.
Gewoon een must voor iedereen die van "graag boeken lezen" houdt en/of zot is van aantrekkelijke covers.
Zo eentje ben ik dus.
Ik las als kind/tiener zeer graag en superveel, met jong volwassene te worden werd dit minder (het lief weet je wel ?), met moeder te worden bijna niets meer,...  hooguit nog eens een roman op een vakantie die ik dan soms al niet uitgelezen krijg.

Maar ik kan het me niet laten er telkens weer te kopen : romans, thrillers, hobbyboeken,... en sinds het nageslacht er is natuurlijk ook kinderlectuur.
Volgend jaar vier ik zelfs mijn porseleinen jubileum bij Eci, maar dit tussen haakjes.

Dus, na mijn wekelijkse boodschappenronde en aquagymles én na mijn afspraak met mijn kapster, bolde ik naar paleis 7.



































Zie ne keer wat een heerlijk uitzicht vanuit mijn geparkeerde wagen !  Prachtig, niet ?


Vlak na de middag, op de eerste dag gaat het steeds behoorlijk qua drukte.  Er is volk, dat zeker, maar je loopt mekaar absoluut niet voor de voeten wat je waarschijnlijk wel doet als je tijdens het weekend gaat.

En ik kuierde met de Boekenfestijntrolley tussen het uitgebreide aanbod gaande van kinder/kleuter(voorlees)boeken, reisboeken, hobbyboeken, kookboeken over woordenboeken, puzzelboeken en strips, tot boeken over lichaam en geest, fotografie, computer, volwassenen lectuur zijnde de romans,...
Er is zelfs een klein aanbod aan franse boeken en engelstalige paperbacks vind je er ook.


Af en toe liet ik eens iets in de trolley glijden.



 
 
En plots vond ik dit zeer leuk boekje dat hét ideale verjaardagsgeschenk wordt zeer binnenkort, maar daar vertel ik later wel over.
Ik licht hierbij alvast een piepklein tipje van de sluier op.
 
 

Op het einde, naar de kassa's toe heb je dan "de afdeling" met spelletjes, postkaarten, kleurboeken, dagboeken, stempels, knutselgerief e.d. waar menig bezoeker ook nog een grote voorraad van in doet.
Ahja, voor die prijs kun je 't amper laten liggen.

 
Ik zwichtte voor een voorraadje kerstkaarten, leuke stempels en prachtige kraaltjes.
 



 
 
En dit moest ik er wel voor in ruil geven.
Het lijkt veel maar ik kreeg er 49 artikelen voor mee naar huis, waaronder 29 boeken.

 
Tot volgend jaar, graag !

 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten