dinsdag 28 oktober 2014

Haaksels versus naaisels

Als ik mijn blog eens terugscrol stel ik vast dat er tot op heden enkel "haaksels" aan bod gekomen zijn.
Het haken, het naaien,... ze wisselen mekaar af in periodes want uiteraard is alles tegelijk doen onmogelijk.

Helaas...
Toch heb ik het voorbije jaar ook wel al een aantal stofkes verknipt en met de naaimachine weer tot een leuk geheel aan elkaar gezet.

Mijn fotomap op de pc is daar stille getuige van.


Eigenlijk is het allemaal begonnen in 2013 met de zoektocht naar een geschikt cadeautje om, na het communiefeest van onze C.,  als bedanking aan de kinderen te geven.
Ik kwam toen via het www uit op zakjes.


Knikkerzakjes werden het in ons geval, gezien er ten tijde van het communiefeest volop geknikkerd werd op school.


Op datzelfde web zocht ik naar leuke stofjes en fournituren en ik plaatste een bestelorder bij het Stoffenhuis.



































Een paar dagen later ging ik aan de slag met het 'knikkerzakje-voor-beginners'-patroon van Sanne Vanautgaerden, alias Eloleo van het welbekende superboek 'Zo Geknipt!'.



En zie,... er rolden 8 kleurrijke knikkerzakjes vanonder mijn naaimachientje.


























Onder onze jeugdige invités hadden we aan de feesttafel ook een iets ouder nichtje zitten.  Eéntje die knikkeren waarschijnlijk not done zou vinden, dacht ik (en al zeker niet meer voor meisjes van 15).

Voor haar had ik iets anders, stoerders zeg maar, in gedachten.

Via via kwam ik op de blog van Zaaberry terecht.
Daar vond ik een leuk en jeugdig patroon voor een schoudertas. (het is een Engelstalige beschrijving maar zeer duidelijk mét stap-voor-stap foto's)

Bij het zien van de "All Stars"stof was ik onmiddellijk verkocht.
"Deze kleurrijke sneakers zouden het beste uitkomen op een mooie lap jeansstof", zei mijn brein (die onbewust al beïnvloed was door de schoudetasfoto van Zaaberry).
Zo zou de 'Kid's messenger bag' stukken "matuurder" lijken.





































"All Stars"stof : hotstof.eu
jeansstof : Stoffen Pauli
























Ter versteviging gebruikte ik opstrijkbare Vlieseline H640.
De voering van de tas is een mintgroen katoentje van Bambiblauw.


Zowel de knikkerzakjes als de schoudertas kregen binnenin een persoonlijke boodschap mee onder de vorm van een innaailabeltje die ik in het leuke aanbod van Liel vond.


Geen foto's helaas van hoe alles van onder het stikmachien rolde, gezien dit dus de allereerste projectjes waren en er op dat ogenblik nog lang geen sprake was van een blog.
De fotookes die ik nam waren puur uit liefde voor de stofkes en het resultaat waar ik erg fier op was ben.


Enne,... ik kan u verzekeren dat ook de ontvangers van al dit moois zéér content waren !





Geen opmerkingen:

Een reactie posten